6 Ağustos 2012 Pazartesi

Şahane Misafir

Bir film izledim ki sormayın gitsin...
Ama ben sorduğunuzu farz edip anlatmaya daha doğrusu yazmaya başlıyorum.
Tamamen tesadüfi şekilde film sitesinde gezinirken "fantastik" filmler kategorisinde ismi ilginç afişi komik gelen bir film dikkatimi çekti. Anında tıkladım. İsmi "Şahane Misafir" konusunu kısaca göz gezdirdim. Ama konusundan bir iki satır okudum ve güzele benziyor dedim tıkladım.

"Sicilyalı Pietro'nun tek hayali ünlü bir aktör olmaktır. 28 yaşındaki Pietro oyunculuğu kafasına o kadar çok takmıştır ki amacına ulaşmak için bin türlü çılgın yolu denemekte sakınca görmez. Roma'ya gelir ve önce bir pastanede çalışmaya başlar, aynı zamanda da aktörlüğe giden yolları aşındırır. Başta kuzeni Maria’nın evine misafir olarak yerleşir sonra kendi evine çıkar ama kısa sürede evde bir gariplik sezer. Sanki eşyalar kendi kendine hareket etmektedir, gece vakti garip fısıltılar gelmektedir. "

Yukarıda ki yer alan kadar kısmını okuduktan sonra filmi izlerken dikkatimi "Cem Yılmaz'a" benzeyen oyuncu çekti. Saçma dedim. Tüm oyuncular İtalyan iken Cem Yılmaz'ın işi ne? Ayrıca Film 2012 yapımı yani haberim olurdu. En azından haberlerde bloglar da. Ama giderek Cem Yılmaz sandığım adamın replikleri dikkatimi çekti. Çok Türk.
O da ne ismi "Yusuf"
Derhal durdurdum filmi. Ufak bir araştırma neticesinde fark ettiğim film Türk - İtalyan ortak yapımı. ve o oyuncuda Cem Yılmaz.
Hemen konusunun tamamını okudum.

"Sicilyalı Pietro'nun tek hayali ünlü bir aktör olmaktır. 28 yaşındaki Pietro oyunculuğu kafasına o kadar çok takmıştır ki amacına ulaşmak için bin türlü çılgın yolu denemekte sakınca görmez. Roma'ya gelir ve önce bir pastanede çalışmaya başlar, aynı zamanda da aktörlüğe giden yolları aşındırır. Başta kuzeni Maria’nın evine misafir olarak yerleşir sonra kendi evine çıkar ama kısa sürede evde bir gariplik sezer. Sanki eşyalar kendi kendine hareket etmektedir, gece vakti garip fısıltılar gelmektedir. Pietro sevimli dairesini kendisinden başka "7 buçuk" hayali sakin ile paylaştığını fark edecektir! İtalya'da yaşamını sürdüren Ferzan Özpetek'in dokuzuncu sinema filmi olan yapımın başrolünde Pietro'yu Elio Germano canlandırırken oyuncu kadrosunda Cem Yılmaz da var. Filmin müziklerinin büyük bölümünde İtalyan müzisyen Pasquale Catalano'nun imzası varken, Sezen Aksu'nun da filme özel parçalar bestelediği biliniyor. "

Evet işin özü konuyu baştan okusaydım garip şekilde filmde sırları çözmeye başlamazdım.
Neyse giderek film garipleşmeye komedi unsurlarının azalmasına, acaba sonu ne olacak sorusuyla boğuşmaya eğer içinizde azda olsa tiyatro sanat aşkı varsa hayranlık duymaya başlayacağınız harika hatta "Şahane" bir film.

Ayrıca her karakterin kendi içinde çok ama çok ilginç çözümlemeleri olan, derinlemesine incelendiğinde ilginç detaylarla karşılaştığımız, şaşırtan ve heyecanlandıran bir film. Sakın ola fantastik bir film, çocuksudur demeyin. Çünkü fantastik kısmı sadece isim olarak yer alıyor.
Ve unutmadan sakın komedi gözüyle bakmayın sadece filmin akışına bırakın. Sıkılmayacağınız garanti her kesimin izleyeceği güzel bir film...

Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim bazı detaylar var;
Misal, Cem Yılmazın oyunculuğunu, Türk medyasının ve izleyicisinin ilgisizliğini, repliklerde ki hoş detayları, senaryoda ki mesajı, yönetmende ki detayları çok ama çok başarılı buldum. (haddim olmayarak) 
Bazı izleyici yorumlarını okudum. Ama aklıma ilk gelen Cem Yılmaz dan beklenen komedi oyunculuğundan olsa gerek o bazı olumsuz eleştiriler.
Her neyse film bu yıl 06 Nisan 2012 de gösterime girmiş ve eminim ki bir çok Türk izleyicisi habersiz yazık gerçekten giderek değerlerimizi ezer olduk...
Şimdiden iyi seyirler....

Filmi izlemek isterseniz link: http://www.fullhdfilmizle.com/komedi-filmleri-izle/sahane-misafir-magnifica-presenza-2012/oto

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder